راهنمای خرید همزن بریق
نوشته شده توسط : درسا حسینی

همان‌طور که همممون می دانیم وجود همزن برقی هم برای افراد حرفه‌ای‌ واهم برای افراد مبتدی واجب است . حتما لازم نیست از آن دسته افرادی باشید که انواع کیک و شیرینی ها را  تهیه می‌کنند و می‌توانند انواع دسرها و غذاهای خوشمزه را در عرض سه‌سوت و خیلی سریع آماده کنند ، حتی برای هم‌زدن تخم‌مرغ و درست‌کردن یک کوکوی ساده هم استفاده از همزن برقی خیلی بهتر از قاشق ها و یا  همزن دستی است.

البته در میان همزن‌ها ، مدل همزن هایی هم وجود دارد که برای افراد حرفه‌ای‌تر در نظر گرفته شده است: همزن برقی ایستاده یا کاسه‌دار. از این نوع همزن ها می‌توان برای فعالیت‌های سنگین‌تر و جدی‌تر آشپزی مثل آماده‌سازی خمیر کیک و نان‌ها و غذاهای مختلف دیگر استفاده کرد. زمانی که برای خرید همزن برقی به فروشگاه‌ها و مغازه ها می‌روید، بیشتر فروشندگان همزن‌ها را بر اساس توان مصرفی و سرعت‌شانبه شمار معرفی می کنند . اما حقیقت امر این است که به هنگام خرید همزن برقی ها نکات بسیار زیادی وجود دارد که این نکات را در ادامه مطلب ما به شما معرفی کرده ایم . 

همزن چیست و چه کاربردی دارد؟

همزن همان طور که از اسمش پیداست وسیله ای است که جهت هم زدن طراحی و ساخته شده است. این وسیله خارق العاده سرعت شما را در هم زدن به طور باور نکردنی بالا می برد و به هیچ وجه شما را خسته نمی کند. امروزه همزن ها به یک عضو همیشه ثابت در آشپزخانه ها مبدل گشته اند.

مخصوصاً افرادی که علاقه وافری به درست کردن انواع کیک و شیرینی جات دارند حتماً یک نوع از آن را به خانه خود راه داده اند. از این وسیله جالب می توان حتی برای درست کردن خمیر نان، انواع بستنی و مخلوط کردن آرد، کره و خامه نیز استفاده کرد و از نتیجه کار شگفت زده شد.


راحتی

اگر همزنی معمولی خریداری می‌کنید باید به راحتیِ دسته آن توجه داشته باشید. قرار است که همزن برای مدتی در دست‌تان باشد و اگر طراحی مناسبی نداشته باشد، دست‌تان خسته می‌شود و کیفیت کارتان پایین می‌آید. مثلا بعضی از همزن‌ها در بخش دسته، دارای پوششی پلاستیکی یا سیلیکونی هستند و کار نگه‌داشتن همزن باوجود این طراحی ساده‌تر می‌شود.

همزن‌های ایستاده هم نباید بیش از حد سنگین و بزرگ باشند. چون جابه‌جایی‌شان برایتان سخت و دشوار خواهد بود. در نظر بگیرید که اگر همزن سنگین باشد، هر بار، خارج‌کردن همزن از کابینت و گذاشتن مجدد آن سر جایش چقدر طاقت‌فرسا خواهد بود. البته اگر فضای کافی داشته باشید، خیلی ساده و راحت می‌توانید همزن را روی بخشی از پیشخوان بگذارید.

 

جنس کاسه‌ی همزن‌های کاسه‌دار

این جنس از پلاستیک یا استیل است. نوع پلاستیکی به علت نرمی دوام کمتری دارند و به مرور زمان هم دچار خط و خش می‌شوند و ممکن است بعدا تهیه و جایگزینی آنها مشکل باشد.
جنس استیل با مقاومت بالا در برابر ضربه، دوام و عمر بیشتر گزینه‌ی ایده‌آلی است. بهتر است پارچ همزن‌های کاسه‌دار، دارای لبه باشد تا مواد داخل آن بعد از مخلوط شدن، به راحتی و بدون هدررفت با قدری خم شدن در ظرف دیگری ریخته شود.

اندازه

همزن‌های برقی بزرگ برای کسانی که زمان زیادی را در هفته به پخت کیک، شیرینی و یا نان برای خانواده اختصاص می‌دهند بسیار مهم هستند. اگر خرید همزن برقی بزرگ را مدنظر دارید، باید در نظر داشته باشید که موتور دستگاه نیز باید قدرتمند باشد تا بتواند خمیر را به خوبی آماده کند. علاوه بر این در خرید همزن برقی باید به وزن آن نیز توجه کنید. همزنی که می‌خرید باید تا حدودی سنگین باشد تا در هنگام کار جابجا نشده و نلرزد.اگر برای دو نفر آشپزی می‌کنید یا آشپزخانه‌ای کوچک با فضایی محدود دارید، مدل‌های کوچکتر همزن‌های برقی می‌تواند گزینه‌های مناسب‌تری برای شما باشد. ظرفیت استاندارد کاسه‌های همزن بین 4.2 تا 5.2 لیتر است که برای پخت انواع کیک و بستنی مناسب است. مدل‌های کوچکتر همزن‌های برقی برای کسانی که استفاده زیادی از آنها نمی‌کنند مناسب‌تر بوده و جابجایی آنها نیز به علت وزن کمتری که دارند ساده‌تر است. مدل‌های بزرگتر همزن‌های برقی کاسه‌هایی با ظرفیتی بین 6 تا 8 لیتر دارند. بنابراین برای خرید همزن برقی میزان استفاده از آن و تعداد افرادی را که برایشان آشپزی می‌کنید، در نظر بگیرید.

سرعت

همزن‌ها دارای تنظیمات سرعت مختلفی هستند. مثلا می‌توانید همزن را از نقطه‌نظر سرعت هم‌زدن روی چندین و چند حالت تنظیم کنید. همزنی را انتخاب کنید که سرعت بسیار پایین، متوسط و تند را به شکلی مطلوب داشته باشد. یعنی زمانی که آن را روی درجه کُند یا همان پایین‌ترین حالت می‌گذارید، مواد را به‌آرامی و بدون بیرون ریختن از ظرف و پاشیدن به در و دیوار هم بزند. سرعت‌های دیگرش هم برای کاربردهای مختلف مناسب و منطقی باشند. یعنی طوری دسته‌های همزن در مواد بچرخند که به هدف‌تان از استفاده از همزن برسید و کثیف‌کاری پیش نیاید. در هنگام بررسی سرعت‌های مختلف همزن برقی به سروصدایی که در هر سرعت به‌وجود می‌آورد هم دقت کنید. اگر قرار باشد که صدایی مهیب در هر بار استفاده از همزن به گوشتان برسد، خریدش کار معقولی نخواهد بود.

توجه به جنس کاسه

در همزن های کاسه ای حتما به جنس کاسه دقت نمایید. جنس کاسه معمولا از پلاستیک یا استیل است. سعی کنید هنگام خرید همزن کاسه ای مدلی را انتخاب کنید که کاسه ی آن از جنس استیل باشد، چون جنس استیل هم مقاومت خوبی دارد و هم ضد ضربه است و دیرتر آسیب می بیند.

 

سروصدای همزن در هنگام کار

همزنی را انتخاب کنید که خیلی سروصدا نداشته باشد و البته ایده آل این است که دستگاهی را پیدا کنید که بی صدا کار کند. اما از آنجایی که انواع بی صدا عملا وجود ندارد پس بهتر است آن مدلی را که سر و صدای کمتری تولید می کند را مد نظر داشته باشید.

 

تفاوت همزن‌‌های برقی را بدانید

همزن‌‌های برقی کاسه‌دار معمولا قیمت بالاتری نسبت به همزن‌‌های برقی بدون کاسه دارند. حجم کاسه‌ها در همزن‌های مختلف، متفاوت است. ظرفیت کاسه این همزن‌ها با با واحد لیتر اندازه می‌گیرند و ضروری است که شما در هنگام خرید، حتما همزنی دارای ظرف متناسب با ظرفیت مورد نیازتان خریداری کنید. کاسه‌های این همزن‌ها نیز یا شیشه‌ای هستند یا استیل. شما بسته به سلیقه و بودجه‌ای که دارید می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

علاوه بر این موضوع، عوامل دیگری هم بر روی قیمت و کیفیت همزن برقی اثرگذار است. از جمله برند، قدرت موتور، سرعت، تعداد سرعت‌های قابل تنظیم، میزان صدای تولید شده، وزن، تعداد پره‌ها، ابعاد، خدمات پس از فروش و... مواردی هستند که در زمان انتخاب باید آنها را مدنظر قرار داده و باتوجه به نیازی که دارید به گزینه مدنظر خود دست پیدا کنید.

 

جنس پایه‌های همزن

دقت کنید که پایه‌های همزن یعنی همان بخشی که با آن هم‌زدن مواد را انجام می‌دهید از چیست؟‌ بهتر است که جنس این بخش از وسیله از استیل ضدزنگ باشد. این جنس ماندگاری و دوام بیشتری دارد.

اما اگر حساس هستید و نمی‌خواهید که ظرفی که در آن مواد را هم می‌زنید، خط بیفتد، انتخاب‌های دیگری مانند پایه‌هایی با روکش سیلیکونی هم وجود دارد. به نظر می‌آید، تصمیم منطقی، همان انتخاب همزنی با پایه‌هایی از استیل ضدزنگ باشد؛ چون شما می‌توانید هم‌زدن را در ظرفی انجام بدهید که ارزش زیادی ندارد و اگر خط بیفتد مشکلی پیش نخواهد آمد. یا اصلا این کار را در ظرفی پلاستیکی انجام بدهید.





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: